lördag 20 september 2008

Kryddblandningar

Vill man undvika tillsatser som natriumglutamat (E621) ska man undvika kryddblandningar som italiensk salladskrydda, Piffi, diverse grillkryddor, aromat och citronpeppar. Nu finns en kravmärkt citronpeppar som förutom lite socker endast innehåller citronsyra och vanliga kryddor. Jag kan tycka att den är onödig att köpa eftersom den innehåller så pass mycket vanligt salt. Satsa hellre på ett juste tillsatsfritt salt och använd färsk eko-citron! Persillade brukar vara fri från tillsatser, men man måste läsa på burkarna. Sen kan jag tipsa om Kockens Pepparmix, den gillar jag. Den passar bra till salladsdressing. Jag förstår inte varför den måste innehålla socker, men man använder bara nypor av den så jag bryr mig inte om att klaga på det.

Inga kommentarer: