måndag 12 oktober 2009

Blir ni smala av vår mat?

Igår fick jag höra att det finns prenumeranter där hela familjen blivit för smala sedan de börjat äta vår mat (jag har familjens samtycke att jag tar upp det på bloggen). Jag tror att vår mat ganska väl följer Livsmedelsverkets rekommendationer för en bra kost (vi ska undersöka detta). Vi har aldrig 3 dl vispgrädde i en rätt för fyra personer, men kanske 1-1,5. Det är mycket grönsaker i vår mat, ofta halva tallriken. Helt klart är att barn under 3 år behöver extra fett i maten, men inte vuxna och större barn. Annars tror jag att det här med vikt är genetiskt, vissa behöver helt enkelt äta mer än andra för att hålla sin vikt. De flesta upplever nog dock det motsatta problemet. Berätta gärna hur ni upplever Middagsfrids-maten! Jag är väldigt mån om att inte leverera bantningsmat, särskilt inte för barn.

46 kommentarer:

Äppelträdet sa...

Vi har haft middagsfrid varannan vecka i ca 1,5 år.

Vi har inte märkt av något särskilt vad gäller vikten. Min tvååring har alltid legat väldigt lågt på viktkurvan, men hade faktiskt klättrat upp lite grann sist vi vägde henne.

Storebror, snart fyra, följer kurvorna lika fint som han har gort sedan han var bebis och de äter dessutom vegetarisk smal kost till lunch på förskolan tre dagar i veckan.

Anonym sa...

Tvärtom, den maten som kommer med Middagsfrid är mycket mer kaloririk än den mat vi normalt äter i familjen. Vi har aldrig creme fraiche eller grädde i vardagsmat (och definitivt inte lättvarianter)

Kicki sa...

Tack för er input. Jag hoppas på fler kommentarer.

Ana desde Suecia sa...

Jag tycker att maten från er är något fetare än vad vi brukar använda. Jag tycker att det bär emot att hälla i 34% fet creme fraiche, och oftast snålar jag med mejeriprodukter och använder något mindre än vad som står i receptet. Men de stora skillnader är att i er mat är inte det feta såsen huvudingrediensen, det finn så mycket annat i tallriken att det gör skillnaden. Äter man till middag bara spaghetti carbonara med bacon och ost så kvittar det att grädden är "light" man blir mätt på fett ändå.

Ett annat sak är att man äter mer av det man tycker är gott. Vi har alltid mat över från middagsfrid eftersom våra barn är små och äter inte en hel vuxenportion, då kan de hända att vi föräldrar öser på lite extra, bara för att det är gott!

jonna sa...

vi använder mer fett (och tyvärr ofta mindre grönsaker) i matlagningen då vi inte lagar era recept, dock inte enligt någon diet eller liknande, men vi har snarast upplevt att vi knubbat till oss sedan vi började prenumerera.

Anonym sa...

Vi ligger nog hyfsat konstant i familjen, men jag upplever att vi mår bra av Middagsfridsmaten. Jag tycker det är toppen att vi slipper en massa tillsatser och jox. Hellre fet crème fraiche som blandas upp med vatten än light-joxet. Den stora mängden grönsaker mättar också. Att kosten blir varierad är också ett stort plus.

Anonym sa...

I vår familj har vi efter ca 8 månaders medlemskap inte märkt någon förändring på vikten. Däremot upplever vi att det är ganska mycket mat, räcker ofta till 2 matlådor dagen efter trots att våra barn är i högstadieåldern.

Enda skillnaden är att mitt järnvärde har gått ner under denna period vilket kanske har ett samband med mindre kött i kosten än tidigare.

Anonym sa...

Barnen (3½ och 6) äter riktigt bra och 3½-åringen har börjat återhämta sig på kurvorna efter en rejäl dipp i längd och vikt för ett par år sedan och hon var sjuk. Det känns jätteskönt! Visserligen kan kurva-fixeringen också ifrågasättas men det är en annan sak...)Makens vikt gör som den alltid har gjort och verkar vara mer veroende på stressän kost, tyvärr. För min del kan jag säga att Middagsfrid har gjort det lättare för mig att hålla vikten första månaderna och sedan satsa på träning och bättrekosthållning allmänt därefter. Jag mår riktigt bra av att ha sådan bra mat hemma på kvällen som sedan blir nyttiga lunchlådor. Så jag skulle säga att det är väl mest att jag har fått en tankeställare kring mat allmänt och att jag inte äter allt skräp och dåliga luncher som innan som gör att jag har gått ner ett par kilon. Och det är tack vare Middagsfrid :)

Kicki sa...

Kul att med alla kommentarer! Tack! Det verkar variera och det här med vikt är ju också en genetisk fråga. Vi ska ställa frågan i vårt veckomail som går ut idag och då kanske fler kommer att tycka till.

Anonym sa...

Middagsfrids mat har mindre feta produkter än den mat vi vanligtvis lagar.

Jag har under det året vi haft middagsfrid gått ner i vikt trots att jag inte ändrat frekvensen på träning etc. och jag har inte råd att bli av med det lilla jag har så vi tillsätter mer Cremé Fraiche och Grädde än vad som är tänkt i era recept nu.

Lena sa...

Vi har bara haft våra matpåsar sedan i somras (varannan vecka) och min spontana reaktion är också att recepten innehåller mer fett än jag som gammal viktväktare skulle välja själv. Med hänsyn till den stora mängden grönsaker är det dock inget direkt problem eftersom jag upplever det som väl avvägt och att det är upp till en själv att balansera portionen man väljer att äta. Precis som jag kan välja en lättare produkt när jag lagar maten skulle en 'smalare familj' kunna välja att öka mängden fett, t ex lägga till en dressing/olja till grönsakerna.

Anonym sa...

Jag tycker att maten överlag är fetare än det vi brukar äta, vissa rätter innehåller mycket mer än det rekommenderade intaget för en middag, vilket är lite tråkigt. Skulle vara bra med information om kalorier mm för varje rätt så vi vet vad vi stoppar i oss.

Catharina sa...

Vi tycker det är lagom med fett i maten och har inte märkt något på vikten, varken upp eller ner. Eftersom ni använder riktig grädde, creme fraiche o.s.v. i recepten så känns det ganska enkelt att tillsätta mer fett om man skulle önska t.ex till de minsta barnen. Däremot märker vi att vi får i oss mer fibrer än innan. Våra magar mår mycket bättre nu. Så vi är nöjda precis som det är.

Anonym sa...

Min familj och jag har vår subjektiva uppfattning att recept och ingredienser från Middagsfrid allmänt sett ger sundare mat vilket i sin tur gör att vi förmodligen har gått ned ett par kilon på knappt ett års prenumeration. Men mer fibrer genom ett ökat grönsaksintag och snabbare (och godare) mättnadskänsla med äkta grädde gör också att vi har gått ned i vikt. Är man rädd för att gå ned för mycket i vikt har man ju alltid helgerna att "ta igen" det på med mera smör o grädde...:-) Jag lägger dock på en klick smör på ris och potatis och brer lite extra "sovel" på de små barnens mackor för att de ska få i sig lite mer fett. Fördelarna med ett större grönsaktintag samt variationen av rätterna överväger verkligen risken för att maten skulle vara alltför smal. Så fortsätt med ert fantastiska arbete; att hitta bra mat till oss stressade men matglada familjer! //Bob

Anonym sa...

Vi har haft middagsfrid i ca 3 månader, och maten är sundare än den mat vi åt innan, eftersom vi åt mycket halvfabrikat eller hämtmat innan.

Jämför jag den mat jag brukar tillaga från grunden själv med recepten från middagsfrid, innehåller middagsfrid fetare produkter, men mer grönsaker och renare råvaror. Portionsstorleken är mycket större för middagsfridsrätterna än det jag brukar laga till.

Viktmässigt tycker jag det är mycket lättare att hålla sig mätt, och därmed också i förlängningen kunna hålla sig undan onyttigheter med middagsfrids mat. Jag tror att middagsfrids mat är positivt för min vikt, men jag upplever den absolut inte för som smalmat! Tvärtom tycker jag den känns sund, då man använder riktigt smör och olja i matlagningen, fet grädde, fet mjölk, fet kokosmjölk osv.

Har man små barn, under ett par år, och de är smala och kanske inte äter så stora mängder, får man väl ha i lite mer smör i deras portioner?.

Jag blev väldigt förvånad att höra att man tycker att middagsfrids mat är "lättare" än vanlig mat, då jag upplever precis tvärtom!? Men som sagt, det tycker inte jag är negativt, då jag tror på kroppens förmåga att bli mätt när den har fått tillgodogöra sin näringsämnen som den faktiskt behöver!

Anonym sa...

Vi har inte märkt någon skillnad alls (2 vuxna och 2 barn 1,5 och 4,5 år gamla)

Till den familjen som tycker sig ha gått ner så mkt i vikt;
Kan det kanske bero på att vi prenumeranter nu lagar maten helt från grunden? Inte halvfabrikat och en massa tillsatser. Är helt övertygad om att en massa överflödigt socker och kolhydrater minskat och det kan absolut göra att du upplever att ni går ner i vikt OCH att sötsuget minskar. Bara en sån sak ;-)
Däremot har garanterat vårt intag av grönsaker ökat. Underbart!

Unknown sa...

Vi har haft middagsfrid sedan tidigt i våras. Jag upplever att jag blir mindre mätt på middagsfrids mat samt även smalare (nästan för smal). Vi prenumererar varannan vecka och det är nästan så att jag äter upp mig under den vecka vi ej har middagsfrid. Även jag efterlyser därför mer kalorier i er mat.

Sofia sa...

Vi har haft middagsfrid varannan vecka drygt ett år.

Vi har kanske gått ner ett par kilon (jag och min sambo) och det var välkommet! Men den stora skillnaden tycker jag är piggheten och att man inte lika lätt blir sugen på sött/onyttigt när klockan närmar sig 20. Likaså på jobbet då vi äter rester. Roligt och nyttigt att äta så mycket grönsaker och vi försöker efterlikna middagsfrid så mycket som möjligt den veckan vi inte har leverans.

Vår dotter som är 2,5 år äter bra ibland och ibland dåligt, det går upp och ner det där. Hon är normalviktig och mitt på kruvan.

Jag vill gärna att hon lär sig tycka om alla "annorlunda" maträtter och erbjuder alltid allt från middagsfrid men måste ibland komplettera med något annat som passar henne bättre.

Om man ätit väldigt mycket skräpmat och inte tränat och sedan börjat med MF samt träning - då tror jag verkligen man skulle gå ner mycket i vikt!

Anonym sa...

Hej! Innan vi fick middagsfrid hade vi nästan bara lightprodukter i maten så för vår del har det blivit lite fetare mat. Men vi tycker inte det gör något eftersom mängderna är så små och att smaken blir bättre på de andra varorna.

Anonym sa...

Hej!
Det är bra att middagsfrids mat är sund. Jag tror man tappar kunder annars. Det vanligaste problemet är väl oftast att hålla vikten. Om man går ned i vikt kan man kanske tillsätta istället? T.ex kalorihaltigare dryck och smörgås till. Mer mellanmål etc...
Fortsätt med det sunda konceptet! Men självklart ska det vara gott!

Petra sa...

Det får ju inte bli någon slags diet klubb det här! Om folk tycker att de blir feta av maten får de väl göra något åt det! De kanske rör sig för lite?? Och dom som går ner i vikt får väl lägga till något. Styr upp själva och sluta gnäll på för mycket fett eller för lite. Jag är glad över att det inte är en massa light produkter som erbjuds, utan riktiga produkter. Maten känns nyttig och varienrende. Detta är något som påtalas dagligen i media bland annat. Att ha riktigt fett i maten förhöjer och tar fram viktiga vitaminer. Konstgjort fett kan inte vara bra. Dessutom är det så små mängder. 1 dl vispgrädde på fyra personer! Det blir inte mycket per person. Tycker att du kör med bra och riktiga varor!

familjen Glave sa...

Hej

Jag har fått er mat i ca 1.5 år nu och jag tycker att sammansättningen är super och att den är härligt varierad.

Jag uppskattar att vi inte får light produkter. Min son är 2.5 år och jag ger inte honom extra fett, kanske borde jag det men han följer precis kurvora på BVC så vi upplever det inte som något problem.

Fortsätt som ni har gjort, så ska jag fortsätta rekommendera er till alla som jag känner.

Moa sa...

Hej,
Jag är mycket nöjd med innehållet i er mat. Jag anser att den är väl balanserad om man tar hänsyn till protein, kolhydrater och fett. Om man av någon anledning behöver mer av dessa näringsämnen är det mycket enkelt att tillsätta lite extra. Dock har jag ett önskemål och det är att ni ska börja med glutenfria och laktosfria alternativ. Jag får byta ut samtliga mejeriprodukter då jag är laktosintolerant. Har sett att andra leverantörer kan erbjuda detta men vill inte byta då jag tycker om era recept.

Kram från en nöjd matprenumerant:-)

Anonym sa...

De smala kan ha i mera grädde och creme fraiche i maten. Jag tycker att matkassen är välkomponerad och har en bra balans med mycket grönsaker. Man kan ju själv välja att äta mer av det ena eller det andra.

Jag rekommenderar Middagsfrid till alla mina vänner, både de smala och de mindre smala.

Unknown sa...

Jag har haft Middagsfrid i ca 1 år och jag tillhör kategorin som gått upp i vikt och även min 4-åriga dotter som fått tillsägelse på BVC...

Maten är fetare än vi lagade tidigare då vi inte använde grädde eller likn. i maten men jag tror dock att det för oss båda handlar mer om att vi gärna tar lite till för att det ofta är så gott!

Jag är tacksam för att inte få lightprodukter och anser ändå inte att det är för fett. Väldigt välkomponerade maträtter. Jag är väldigt glad över alla grönsaker som passar utmärkt till rätterna. Tycker annars att det är svårt att få i mig grönsaker i den mängden eftersom jag inte vet vad jag ska hitta på... (svårt bara att spara till matlådorna)

Jag är också oerhört glad över att min dotter nu lärt sig smaka på allt och verkligen älskar det mesta av det som levereras (kanske ger jag henne råa varianter av grönsaker många gånger när de är tillagade men hon får ändå i sig detsamma)Bästa kommentaren hittills tror jag är "Mamma, det här var de godaste fiskpinnarna jag någonsin ätit!!!" (vid ett tillfälle det var panerad fiskfilé)

Soffan sa...

Hej!

Men jisses! Det är ett enda mål om dagen som middagsfrid står för, sedan äter man ju ett antal fler gånger per dag. Så om de har gått ner i vikt så är ju absolut inte middagsfrids fel. Tips till de som tycker att de blivigt för smala: Ät mer till frukost och lunch och ät mer än en frukt till mellanmål!

Tag lite eget ansvar!

Anonym sa...

Vi har haft MIddagsfrid i över ett år och har nog varken gått upp eller ner... :) Eftersom vi inte gillar konstiga tillsatser, men har dålig fantasi när det gäller mat, så passar Middagsfrid oss utmärkt. Visst är det riktig grädde i maten, men mängderna är ju så små, och dessutom äter man ju tre morötter till varje måltid (typ) så det är ju ingen fara. Jag är dessutom övertygad om att det är bättre att äta lite "riktig" grädde än mycket att nån läskig lightprodukt.

Anonym sa...

Då vi bara haft middagsfrid i en vecka kan vi inget säga om upp/nedgång av vikten men spontant så känner vi att innehållet i matkassarna är så välbalanserat och nyttigt i övrigt så det gör inget att det är riktig grädde osv i recepten då det ändå inte blir så mycket per person. Dessutom sägs det ju att detta är det bästa alternativen och inte lightprodukter med mystiska tillsatser. Men finns det lättare alternativ som inte innehåller konstgjorda tillsatser så kanske det kan vara en idé för vissa recept!

Mme Mud sa...

Vi har haft middagsfrid i snart ett och ett halvt år. Vi har varken gått upp eller ner i vikt. Vi uppskattar enormt att maten är välbalanserad, har mycket kolhydrater med lägre GI, dvs fullkorn etc. Vi uppfattar det absolut inte som bantarmat och det är väl en hel del fettrika produkter i maten istället för lightalternativ?

Behöver man mer energi är det väl enkelt att lägga till mer kolhydrater genom extra gryn/pasta, ta en smörgås till eller liknande? Det är ju enklare än att vi som inte vill ha en mer energirik mat ska behöva dra ned på portioner, ersätta med lightprodukter etc?

Fortsätt som ni gör, maten är bra och hälsosam och det finns gott om tillfällen under dagen att tillföra extra energi för de som behöver det.

Anonym sa...

Hej!
Om man nu tycker att maten blir för "smal" är det väl bara att öka på fettmängden lite? Eller tvärt om... Jag tycker maten är bra som den är!

Henrietta sa...

För oss är det viktigt att det inte blir några konstlade produkter, inga light varianter. VI vill att det ska vara 34% eller riktig grädde och att recepten i så fall bara innehåller lite mindre. Så tycker vi att det är nu. Portionerna är större än det vi är vana vid så vi äter nog upp oss. Hur stor är en normal portion i dl? Jag har ett basal behov på 1330 kcal hur stor mängd bör jag äta då?

Lotta sa...

Vi är jättenöjda med den balanserade kosten middagsfrid ger!!!
Att det är "full-fat" grädde o creme fraisch passar oss allra bäst för att vi försöker i bästa möjliga mån hålla oss långt från alla "utfyllands" tillsatser som det annars kommer med i lättare varianter.
Just för att portionerna är ngt mindre än vi är vana med, men istället fylls ut med massor av råkost/sallad osv gör att det blir en toppen-balans för oss även om det är "fetare" maträtter... Fortsätt så!!

Anonym sa...

Vi har inte prenumererat så länge så jag ser någon skillnad men jag upplever att jag vanligtvis har lite fetare mat varannan vecka då jag väljer mat själv. Jag tycker att det är jättebra att ni använder en mindre mängd riktig gradde och fetcreme fraiche istället för mer av light-varianter. Det tycker jag är bättre både vad gäller tillsatser samt laktosmängden då både jag och min man är laktos-känsliga. Detta gör att vi oftast kan använda alla mejeriprodukter i påsarna. Mindre mängd fett= mer laktos!.
Måste avsluta med att säga att min man och jag äter mycket mer grönsaker de veckor vi får hem Middagsfridsmaten så på sikt kommer jag nog handla mer grönsaker veckorna vi inte har Middagsfrid med då vi båda behöver gå ner några kilo. Barnen (2 och 5 år)tycker det mesta är gott och de tycker om att smaka "ny" mat.

Anonym sa...

Fortsätt precis som ni gör! Förut åt vi halvfabrikat, kunde inget om tillsatser, E-nummer mm och åt knappt några grönsaker. Vi vill ha naturlig mat från grunden vilket ni hjälper oss med + att vi lär oss om maten, får prova ny mat och när jag handlar själv varannan vecka står jag i affären och har börjat tänka till innan jag lägger ner en vara i korgen. Oftast väljer jag t ex fryst frukt till efterrätt nu, men medger att ibland slår längtan efter vissa väldigt onyttiga saker över... Men det är väldigt mycket mer sällan nu.

Anonym sa...

Jag upplever att maten ofta är ganska fet, jag väljer själv ofta att bara ta hälften grädde/creme fraiche och hälften mjölk i rätterna istället för den rekommenderade mängden.

Unknown sa...

Det vore väl jättebra om man blev lite smalare! Man kan alltid lägga till lite extra fett, och det är ju inte fel med lite efterrätt ibland. Tycker inte alls att detta år något problem, men skulle Middagsfrid dra bort några kalorier till skulle jag bara vara tacksam.

Anonym sa...

Vi har haft middagsfrid varje vecka i 1,5 år. Jag är 190 cm och vägde 86 kg när vi började. Inte särskilt överviktig alltså. De 3 första månaderna gick jag ner 11 kg till ca 75-76 kg. Sedan har jag legat konstant där. Kanske lite väl låg vikt för min längd. Jag tycker det är helt oväsentligt att prata om fettet i maten (självklar vill vi inte ha lightprodukter utan riktig creme fraiche) utan det är ju slutresultatet som räknas, det vill säga hur vi mår av er mat och om vikten visar att maten är bra. Jag tycker att ni nästan alltid har haft något för lite mat i portionerna. Det tror jag förklarar att jag gått ner i vikt lite väl mycket än vad jag hade önskat. Annars är maten och näringssammansättningen kanon så börja inte med några lightprodukter!! Öka istället mängden mat så att det inte blir precis eller in underkant. Gör ju inget om det blir över för en del så man får en matlåda till.

Anonym sa...

Vi har bara haft Middagsfrid i tre veckor så någon viktförändringar har vi inte sett. Jag tycker att maten är utsökt både i smak och i sammansättning. Visst känns det ovant att laga mat med riktig grädde annat men o´så hälsosamt. Det är inte fettet som gör många överviktiga det är gener och inaktivitet.

/Micke

Unknown sa...

Hej! Vi har Middagsfrid varannan vecka och vi upplever inte maten som särskilt fet, snarare åt det smala hållet, men det tycker vi bara är bra eftersom vi tenderar till att ha lite fetare mat de veckor vi inte får leverans. Vi tycker det är bra att det inte används några lightprodukter.

Anonym sa...

Vi tycker Middagsfrid är toppen! har inte märkt något dramatiskt på vikten men däremot ett inskat sötsug och defintivt mer glädje runt matbordet. Vår minsting har alltid legat långt under normalkurvan så vi har vant oss vid att bre ordentligt med smör på mackan och tillsätta smör i makaronerna och riset. Tycker att varje familj till syvende och sist måste ta ansvar för sitt eget näringsintag, det kommer man inte undan bara för att man prenumererar på matrecept och matkassar. Om ni på Middagsfrid vill tillmötesgå önskemålen från de som vill ha mer fett och större portioner så vore det väl enkelt att antingen skicka med en två grädde till o/e ett extra paket pasta eller gryn.

Anonym sa...

Hej, hej. Jag är helt förstummad när jag läser kommentarer om att Middagsfrid skulle ha fet mat. Vi är en helt normalviktig familj med sunda vanor, två vuxna och två barn. Vi gillar Middagsfrid för att det alltid är goda recept och fina varierade råvaror. Däremot är portionerna lite för små för oss (ibland) och det är absolut inte för mycket fett i maten. Vi har tyvärr konstaterat att vi nog bara kan prenumerera på matkassarna så länge barnen är riktigt små för sen kommer vi inte att bli tillräckligt mätta hela familjen. Jag som födde barn för drygt fem månader sedan kom snabbt ner i min normala vikt delvis med hjälp av Middagsfrid. Något större portioner allra helst vad gäller vegetariska rätten är vad vi önskar.

Elis sa...

Tycker att det (hittills, har bara haft middagsfrid 2 veckor) har varit jättebra kombinationer med mycket grönsaker i maten. Gillar det. Beträffande mängden är den bra för vår del. Ofta äter nog vi i Sverige lite för mycket.

Anonym sa...

Hej!

Jag jobbar med ätstörningar hos människor. Jag tycker maten hos er är bra, kanske lite för lite fett, då vi behöver det för kroppen. Rätt mat med rätt kombination av motion så mår vi bra. Det jag dock har upplevt är att det är för lite mat, speciellt om man har barn i övre tonåren. Middagen för åtta räcker max till 6 personer, likaså när det var halloumi 250 gr är alldeles för lite till 4 personer.
Annars är vi nöjda och kommer att fortsätta ett tag till.

Hälsn Kajsa

Anders sa...

Vi har haft middgasfrid i ett par månader och maten är ett fantastiskt lyft för familjen jämfört med tidigare när det var mycket halvfabrikat och stekt. Maten känns sund med mycket grönsaker och det extra fettet i den riktiga grädden och cream fraishen är säkert nyttigare än det i en stekt pytt i panna! Däremot så är portionerna väl snåla och att det skulle kunna räcka till en andra middag en gång i veckan har vi aldrig förstått. Visserligen är vår familj 2 vuxna och 3 grabbar på 17,17 och 10 år, som alla tränar ganska mycket, men något rikligare portioner hade vi gärna sett.
Förutom kvaliten på maten så är det ju fantastiskt att slippa tänka och behöva åka och handla när man kommer från jobbet vid 17.30

Anonym sa...

Vi har varit med sen ni började. Vi är jätte nöjda och har börjat laga middgasfridmat ibland veckorna när vi inte har det. I början gick min man ner några kilon men det var snarare bra. Jag har inte märkt någon skillnad. Maten räcker oftast bra för oss 2 vuxna och 2 små barn och för det mesta blir det även en matlåda till lunchen dagen efter. Barnen brukar utgå från att allt nytt är äcklig mat men vänjer sig gradvis vid nya smaker. Femåringen är ganska smal men det beror nog mer på att han är lång och rör sig massor. Tvååringen växer inte så fort som han borde men han är rund och go så det beror enligt BVC inte på maten.

Anonym sa...

Ja jag kan bara hålla med många här om att ni har kanonmat men att det tyvärr är för små portioner. Man blir inte alltid mätt. Hoppas verkligen ni tar till er att många tyvärr tycker portionerna är för små och ökar mängden mat. Den utsökt goda frittata:n t.ex. för någon vecka sedan var fantastiskt god men på tok för lite! Blev inte alls mätt tyvärr.