tisdag 24 februari 2009

Provsmakning blir knepigt när man håller diet

Idag när vi hade provsmakningslunch fick jag bara just "smaka" på vissa rätter, eftersom de innehöll pasta och potatis. Som tur var fanns det andra där som kunde ta sig en normal portion och utvärdera ordentligt . Klockan är kvart i sju på kvällen och jag har nu ett LCHF-bröd i ugnen, det ska bli spännande att smaka på. Maten börjar kännas lite enformig, jag längtar efter asiatiskt och pasta men framförallt att gå ut och äta på lunchen. Men jag kommer att ta till mig en del av LCHF och ändra mina kostvanor lite framöver. Jag ska äta lite mer fett och lite mindre kolhydrater, jag märker att jag blir mättare och står mig längre. Nu vet jag vad jag kan äta till frukost när jag vet att det blir sen lunch. Jag tycker mig också ha blivit lite varmare, normalt är jag väldigt frusen. Vikten är fortfarande oförändrad tror jag, men jag har inte vägt mig på ett par dagar. De andra tjejerna börjar tröttna, vi ser fram emot nästa vecka! Provsmakningslunchen var för mager för LCHF:are, jag stod mig i två timmar, sen behövde jag plocka fram ost ur kylskåpet. De andra LCHF-deltagarna kände likadant. Att bara skippa kolhydraterna funkar inte. De andra på Middagsfrid åt semlor idag!

Inga kommentarer: