måndag 13 april 2009

McDonalds hycklar

McDonalds har en verksamhet som till stor del går ut på att sälja nötkött, med andra ord en ganska miljövidrig verksamhet. När de gör en stor grej av att bara servera ekologiskt kaffe och skriver på sina Happy Meal-kartonger att man ska gå eller cykla istället för att ta bilen, tycker jag att de försöker skifta fokuset från sin miljövidriga verksamhet. Att de sedan bara säljer hårt processad mat med en stor andel kemikalier och lurar barnen till sina lekfulla s k restauranger genom att få dem att tro att de får "gratis" leksaker och försöker få föräldrarna att känna sig duktiga för att det alltid ingår morötter eller äpplen i Happy Meal - ja, då blir jag provocerad! Vi stannade på McDonalds på väg hem från fjällen igår och det kommer inte att hända igen på minst ett år! Jag blir bara arg. När jag ätit McD-mat mår jag alltid illa efteråt. Mina inre organ börjar vibrera. Ganska otäckt.

Inga kommentarer: