lördag 20 september 2008

Ny cool matlagningsmetod

Jag har precis kommit över en nyutkommen bok av Jacob Wismar, Jacobs hälsokök - Mat på en kvart med familjemetoden. Han berättar i den hur man gör egna hel- och halvfabrikat och hur man genom ordentliga förberedelser kan få till en massa proffsiga och nyttiga middagar på bara en kvart! Jag är imponerad över den här idén. I boken finns en massa s k essenser som man gör i ordning i förväg med kryddor och smaksättare som sedan förenklar matlagningen. De har coola namn som Super sour, Italian tomato, Waldort Walnut och Ginger girl. Jag blir grymt inspirerad och vill direkt ställa mig i köket och börja lägga upp mina byggstenar för att komponera middagar på en kvart. Vi ska testa metoden i vårt provkök den närmaste månaden. Jag lovar att berätta vad resultatet blev. Konstigt att jag aldrig hört talas om den här Jacob tidigare.

Inga kommentarer: