söndag 20 december 2009

Resfeber

Imorgon 6.20 flyger jag med familjen till San Fransisco. Middagsfrid håller öppet som vanligt och jag känner ingen oro för verksamheten eftersom jag har så fantastiska lojala medarbetare. Halva min släkt bor i Kalifornien och jag har inte varit där på två år. Det ska bli kul att träffa släkten med också att trendspana lite på mat där borta. Sist jag var där var s k "meal prep kitchens" populära. Man åker till ett sånt och förbereder en massa rätter där med färdighackade ingredienser och tar med sin hem och fyller frysen. Jag testade konceptet när jag var där och det var inte riktigt min grej. En del tveksamma halvfabrikat användes och då lagar jag hellre själv. Nu har jag hört att det går dåligt för de företagen. Vi får se vad som är nästa stora grej. Jag kommer att blogga och twittra lite när jag är borta.

Inga kommentarer: