fredag 9 januari 2009

Hemleverans av mat är en otrolig avlastning

Jag brukar oftast hålla mitt kök öppet för provmatlagning och beställer därför inte Middagsfrid eller mat från konkurrenter, men nu i veckan gjorde jag ett undantag. Jag fick en veckoleverans i söndags. Även fast de skickade med 6 dl vispgrädde till 5 vardagsmaträtter och det fanns en massa oklarheter i recepten, tyckte jag att det var guld värt! Jag lagade tre av recepten och använde överflödig grädde till en klassisk chokladmousse med kakao när vi hade gäster. Det har varit toppen och sparat massor av tid. Genom att komplettera lite från frysen lyckades jag med att ha mina föräldrar på middag en kväll och en tvåbarnsfamilj på middag en kväll utan att ens behöva gå och handla. Grymt. Jag tror att jag börjar inse vilken grym affärsidé jag kläckt!

Inga kommentarer: