torsdag 12 februari 2009

Är det ok att äta brieost på tunnelbanan?

LCHF verkar ha spridit sig till kollektivresenärerna. Therese såg häromdagen en kvinna som tog upp en brietårta ur väskan och började äta på den. Tycker ni att det är ok? Får man äta hamburgare och mat på tåget? Var går egentligen gränsen? Jag har svårt att hitta några invändningar mot brieosten, men det känns lite märkligt. Tror inte att jag hade vågat göra det. Däremot har jag säkert ätit smågodis och druckit kaffe på tunnelbanan utan att känna mig uttittad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom få snacks passar den som lever med LCHF är just brieosten en möjlighet. Jag brukar också själv ursäkta mig lite eller gömma mig när jag äter något sådant. Mozzarella inlindad i parmaskinka funkar också.

Men gladare, lättare, mättare och lungare saknar jag inte mackor eller godis nämvärt. Det var ett år sedan jag slutade med kolhydrater.

Kicki sa...

Hej Karin! Kul med en kommentar. Du äter ost på t-banan alltså? Modigt. Ja, varför inte egentligen? Mig stör det inte. Det är bara lite udda (än så länge). Med tiden kanske det finns LCHF-snacks till försäljning lite varstans. Och kanske restauranger som serverar en god LCHF-meny. Varifrån får du dina recept?

Anonym sa...

Men hallå! Varför skulle man inte kunna äta brie i tunnelbanan? Jag förstår ingenting. Vi luktar, låter och kramas alldeles för lite som det är. Man kan väl äta vad som helst oavsett vilken bokstavskombination man tror sig behöva leva efter om det inte börjar handla om att tända grillen inne i tunnelbanan. Med lite mer avspänd inställning till maten skulle vi alla må bättre - även om vi tänker på vad vi äter.

Anonym sa...

yep, i agree with anonym... we can eat whatever we want on the tbana without shame, why not? who is looking really? ... and if so, who cares! bring on the brie! lisa

Anonym sa...

Ja, inte på T-banan då för jag bor i Skåne... men på bussen eller så. Och jag håller med de anonyma att visst borde man kunna göra allt överallt. Som överviktig har man dock fått tåla en del blickar under åren om man ätit godis offentligt, typ "inte konstigt att hon är tjock" och nu som vuxen och trygg inser jag att det provocerar att hala upp en Brieost.
Jag hade GI-Noll boken att utgå från men har just beställt Doktor Dahlqvists & Airams bok för ny inspiration. Annars finns ju Internet :-)