fredag 20 februari 2009

LCHF och det är fredag kväll

Trist. Inga kolhydrater. Men jag har min kvällsapelsin att se fram emot! Idag är jag extra trött och behöver verkligen få "krascha" framför TV:n. Det vore kul att kunna göra en efterrätt eller hitta på något annat fredagsmys, men nästan allt är gott är förbjudet på den här dieten. Ost är jag så osugen på, jag har ätit för mycket av det i veckan. (LCHF=Low Carb High Fat) LCHF-experimentet går på måndag in på sin andra vecka... Det är nyttigt för att mig att testa på att hålla diet, det är första gången i mitt liv! Nu förstår jag att det inte är så lätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns massor av gott att göra. ;-) http://kolhydrater.ifokus.se/ har ett bra forum att leta på. Jag brukar tex göra chokladmousse på ordentligt mörk choklad, äggula och vispgrädde. Droppa i lite mintextrakt så blir den fantastisk.

Men du kanske inte ens får mörk choklad, såhär under testveckan...?

/Inger

Kicki sa...

Nej, just precis. I provköket gjorde vi en chokladmousse men vi i LCHF-gänget gjorde just bara en liten provsmakning. Vi håller dieten ganska strikt, sånär som på en frukt om dagen för oss som inte vill gå ner i vikt. Jag ska läsa vidare efter mer inspiration. Tack för tipset!