torsdag 12 februari 2009

Experiment börjar på måndag - LCHF

Vi är fem kvinnor (vet inte varför männen är ointresserade) på kontoret i olika åldrar som ska testa LCHF-dieten i 14 dagar. Det står för Low Carb High Fat och det ska visst vara bra, säger somliga bl a dr Annika Dahlqvist, också kallad Fettdoktorn. Det betyder ingen sushi, pasta, ris, bröd, socker eller chips. I princip går det inte att äta skräpmat. Dessutom ska vi begränsa fruktintaget till 1 frukt/dag och undvika rotsaker. Vi har satt upp lite olika mål, några vill gå ner lite vikt, någon gå upp lite, andra önskar bättre sömn, bättre fungerande mage, minskad stress och minskat sötsug. För min del vill jag dämpa mitt sug efter sötsaker och minska stressen i kroppen. Jag har redan för sjunde gången slutat med kaffe, eftersom det stressar kroppen och för mig ökar det sug efter tillbehör till kaffet, dvs sötsaker. Det kommer att bli mycket fett jämfört med det vi är vana vid, men fördelen med det är att man blir ordentligt mätt. Det gör att man inte blir sugen på att höja sitt blodsocker. Det ska bli spännande att se vad som händer... Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tipsa om spikmatta för att minska stressen. www.shaktimattan.se

Kram s

ÖNNEKÖPS CYKEL sa...

Var rädd om dig!