måndag 16 februari 2009

Dag 1 av LCHF-experimentet

Nu är kylen laddad med smör, grädde, crème fraîche, ost av olika slag, bacon och sovel. Dessutom har jag fullt med bär i frysen, det är tillåtet. På diskbänken står ett stort fat med avokado. Jag är beredd med andra ord. Helena inleder veckan med magsjuka, så jag vet inte hur det går för henne att äta överhuvudtaget idag. Therese och jag är smällmätta efter den första frukosten. Själv åt jag bacon, omelett, vispgrädde och några bär. Dessutom en halv avokado med lite frön på. Det känns som jag kommer att stå mig på det här en bra stund. Therese åt ägg, turkisk yoghurt och bär. Linn har inte ens ätit frukost, hon brukar normalt få i sig en Jalla jalla vid 9-tiden, vet inte hur hon ska överleva idag. Emma fuskade lite första frullen i brist på de rätta feta varorna i kylen, så det blev flingor och lättmjölk. Men Emma tar snart nya tag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara meddela att jag lagade lunch igår kväll klockan 22 för att kunna få LCHF lunch. Det tycker jag är värt någonting. :) /Emma

Kicki sa...

Therese och jag blev jättehungriga helt plötsligt vid 10.20, så vi tog några ostskivor. Jag hade ställt in en god ost i kylskåpet på jobbet för hungerattacker. Ost och smör är tillåtet som fikatilltugg. Kaffet fimpade jag förra veckan, det är omöjligt att dricka koffeinkaffe och samtidigt avstå från alla kolhydrater. Det får bli decaf. Det är ett ok substitut som det inte går att bli beroende av.
Kicki

Kicki sa...

Ja, Emma! Det är det absolut. En gång ingen gång... Och jag tycker förståss inte att någon mat ska slängas, inte ens lättmjölk! Jag är ju båda miljöpolis och (för stunden) LCHF:are.