tisdag 17 februari 2009

LCHF är lite tufft

Igår var jag hungrig 3 timmar efter lunch och var tvungen att äta mellanmål. Fast jag dränker maten i fett blir jag snabbt hungrig igen. Det kanske tar ett tag för kroppen att ställa om sig. Det är ett intressant experiment för mig som aldrig bantat och aldrig behövt bekymra mig över min vikt. Nu får jag uppleva hur det är att behöva avstå, att hålla en viss diet och inte kunna gå ut och äta/fika m m. Det är nog nyttigt. Tanken är ju nu inte att jag ska gå ner i vikt, utan endast må bättre. Är man hungrig är det fullt tillåtet att äta fett eller protein, dock inga kolhydrater. Det är omöjligt att äta lunch ute. Kebabtallrik utan ris trodde vi skulle funka, men köttet är visst marinerat i socker och innehåller dessutom en massa tillsatser som inte är bra.

Inga kommentarer: