torsdag 22 oktober 2009

Mats-Eric vill inte lura någon

Jag håller inte alls med Aftonbladets Karin Ahlborg som menar att Mats-Eric skor sig på oss okunniga konsumenter genom att låta hela listan med E-nummer verka livsfarlig. Mats-Eric har gjort under för svensk tillsatshistoria med sina böcker och nämner aldrig ens att E-numrena är farliga. Tvärtom säger han att han inte vet något om det. Jag är kanske mer fanatisk än Mats-Eric, jag tror att många av dem är farliga. Jag vill inte ens ha "oskyldig" askorbinsyra i mitt mjöl, jag köper hellre det som utvecklat sina bakegenskaper på ett naturligt sätt. Att påskynda alla naturliga processer på kemisk väg tror inte jag på. Men jag kan inte bevisa att det är sant. Läs hur Karin totalsågar Mats-Eric här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/karinahlborg/article5996627.ab. Mats-Eric, du har mitt fulla stöd i ditt arbete och välkomnar märkningen du tagit fram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, Mats-Eric gör konsumenter rädda i onödan. Och han föreslår ingenting som alternativ. Och hur mycket är vi egentligen beredda att betala för vår mat?

http://www.dn.se/opinion/debatt/utan-tillsatser-i-maten-riskerar-vi-att-do-1.474095

Kicki sa...

Han har ju skrivit en hel bok om alternativ, Äkta vara. Han visar på bra varor där.