fredag 27 november 2009

Årets kvinnliga stjärnskott

Nu låter jag jätteskrytig, men jag/vi tog hem ett pris igår, Årets kvinnliga stjärnskott, region Stockholm. Juryns motivering löd: "Kristina Theander vågade ge upp sin karriär för övertygelsen om att alla är värda bra mat på bordet varje kväll. Med ett brinnande intresse för mat och hälsa har hon utvecklat en affärsidé som underlättar vardagen för tusentals familjer. Tack vare en genomtänkt strategi och kvalitet i alla led växer företaget så det knakar." Vi var åtta företag i final, varav två kvinnor. Den andra kvinnan var Jessica Löfström på Expandera Mera.
Vinnarna på EOY 2009
V-H Mika Liias (Make Up Store AB, "Bästa Internationella Tillväxt"), Jan Bengtsson (som representerade Björn Örås, Poolia, "Entrepreneur of the Year"), jag samt Sebastian Siemiatkowski och Niklas Adalberth (Klarna AB, "Årets manliga stjärnskott")

6 kommentarer:

Äppelträdet sa...

Grattis! Njut av framgången.

Det är du värd.

Kicki sa...

Tack, snälla äppelträd:)

Anonym sa...

Grattis, det är du verkligen värd!

/Inger

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Supergrattis!

Karin sa...

Skryt på, bara! Jättekul att dina insatser uppmärksammas. Jag tror att det som gör dig unik är inte bara att du hittat på en affärsidé och fått det att rulla, utan att du är konsekvent i dina val och brinner för äkta matvaror. Därför kommer du att bli långvarig och kopiorna mer som dagsländor. Grattis!

Kicki sa...

Tack alla! Karin, tack för dina värmande ord. I Sverige gäller ju jantelagen och jag fick direkt en kommentar om hur jag skulle lösa att inte alla fick access till de fina salongerna när jag skrev om finalen förra veckan.