tisdag 24 november 2009

Mera tester av Raw food

Igår testade jag ett par recept till från kokboken Raw food av Erica Palmcrantz och Irmela Lilja.



Lasagnen smakade lite som gazpacho men mycket godare. Både min man och mina barn tyckte att den var god! Man varvar tunna strimlor zucchini med marinerad svamp, avokado, mixad spenat och marinarasås gjord på bl a soltorkade tomater. Receptet innehöll en massa fel och var mycket otydligt skrivet, så jag varvade ingredienserna lite som jag ville och det blev bra. Om någon är intresserad, kan jag skriva ner hur jag gjorde. En helt kall rätt den här årstiden kändes inte helt rätt, så vi fuskade med lite varm tagliatelle brevid samt hyvlad parmesan.
Sourcreamosten var jättegod och barnen älskade den. Det är egentligen ingen ost utan består av 1,5 dl cashewnötter, 3/4 dl vatten, 1,5 msk citronjuice, 5 cm purjolök, 1 msk dill, 1 msk färsk basilika och 1-2 krm salt. Kör i matberedare. Bred den på Renée Voltaires svarta (svindyra) sesamkex, så har du ett festligt tilltugg när du har veganska gäster eller folk som inte tål mejeriprodukter.

Inga kommentarer: