måndag 20 juli 2009

Har gått med i ny rörelse - Meatless Monday

Läs mer på den inspirerande websidan: http://www.meatlessmonday.com/. Paul McCartney, Richard Branson och många fler har joinat och engagerat sig. Jag älskar sådana här initiativ och gillar särskilt den här eftersom den kräver en sån liten uppoffring från var och en av oss. Tillsammans kan vi åstadkomma under! Kan ni göra ett commitment som går ut på att hålla måndagarna köttfria? Så svårt kan det inte vara. Jag ska komma med vegotips på bloggen.

Imorgon är det ju måndag. Vi ska ut till Skarpö och hälsa på en god vän till mig, Bella, som också sitter i vår styrelse. Vi är gamla barndomsvänner och hennes föräldrar, barn, syskon kommer att vara där liksom mina syskon och föräldrar osv. Vi blir över 20 personer. Bella ska göra tacos eftersom barnen gillar det. Hon kommer dock att använda quorn- istället för nötfärs, men jag har lovat att inte säga något. Hon lurar folk hela tiden och ingen märker skillnaden. Hon säger inget och ingen frågar. It's all in our heads. Och tänk, 20 pers som avstår från nötkött - det motsvarar en enorm koldioxidbesparing. Vad bra det känns.

Inga kommentarer: