måndag 18 maj 2009

Maten på X2000 är katastrof

Idag var jag på väg hem från Norrköping och var hungrig som en varg. Jag gick till restaurangvagnen och fann att det inte fanns något acceptabelt att äta förutom frukt. All den s k maten såg ut som den som serveras på en del äldreboenden, ni kanske såg förra veckans artiklar i SvD? Maten i lådorna såg mycket oaptitlig ut och innehöll många ovälkomna E-nummer. Se också upp med "modifierad stärkelse" som inte behöver E-nummermärkas bara för att det finns så många varianter. Det är en kemiskt framställd stärkelseform som kroppen inte känner igen och har svårt att bryta ner. Själva grunden kan vara majs, potatis eller dylikt, men allt det naturliga är borta sedan den hårdprocessats i fabrik. Till slut gick jag ifrån bistron med ett äpple. Jag hungrade hellre drygt en timme än att äta det där skräpet. SJ, snälla - gör något!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag gör gärna PRECIS detsamma så fort dina recept åker ner i min brevlåda. Tvi!