fredag 12 december 2008

Jag har en hemlig last

Jag är besatt av kaffe. Jag älskar smaken och lukten av kaffe, älskar fika med mackor eller goda hemgjorda bakverk. Min favoritstund är på helgen när jag får dricka en god kopp kaffe och samtidigt läsa en god bok! Tyvärr är det så att kaffe får mig att må dåligt, åtminstone när jag jobbar och har en fulltecknad dag och deadlines. Pulsen ökar och jag blir lite darrig. Det känns ibland som om kroppen vibrerar på insidan. Läskigt va? Ändå kan jag inte låta bli det. Jag har redan slutat dricka kaffe fem gånger i år, så det är inget problem att sluta. Problemet är att jag börjar igen. Livet blir liksom lite tråkigare utan kaffet. Sista återfallet var när vi köpte landställe i somras. Den soliga lilla trappen utanför ytterdörren liksom inbjöd till en sommarkaffe med en god bok. Det finns ju värre droger, men nu har jag i alla fall lättat mitt hjärta.... Det kommer nog att bli kaffe över jul & nyår. Sen får vi se. The story continues...

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Liselotte sa...

Hej! Jag drack alldeles på tok för mycket kaffe så jag var tvungen att sluta (har problem med migrän) och det gick jättebra! Håll i er nu..jag har inte druckit kaffe på...två hela år!! Det går alltså! Jag formligen älskar doften av kaffe men har insett att min kropp inte vill ha det. Lycka till Kicki!Jag tror på dig :-)
MVH Liselotte