onsdag 17 december 2008

Kul att få uttala sig i TV4

Imorse mötte jag Marie-Louise Danielsson-Tham i Nyhetsmorgon på TV4. Jag sov jättedåligt av rädsla för att försova mig. Självklart tyckte jag att inslaget blev för kort och att professorn fick prata för mycket och jag för lite. Jag är ändå nöjd med det som helhet och är tacksam för det intresse som media visar. Jag önskar kanske att det framkommit tydligare hur mina åsikter skiljer sig från Marie-Louises. Jag håller inte med om att de tillsatser som förekommer i dag i dessa doser är ofarliga för människan. Det påståendet kommer hon att få äta upp. Marie-Louise och jag är inte överens. Hur definierar man en onödig tillsats? Att plocka bort natriumnitrit, E250 kanske innebär kortare hållbarhet för produkten. Men om vi accepterar det, då är den onödig. Jag har köpt en julskinka utan tillsatser, jag tror inte att riskerar att dö om jag äter den.

4 kommentarer:

Joakim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joakim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kicki sa...

Tack Joakim! Jag skulle föredra dina kommentarer utan länkar till egen blogg. Ofta gör du kommentarer utan någon bäring på mitt inlägg. Syftet verkar enbart vara att få trafik till din blogg. Det kanske är kutym i bloggvärlden? Jag är lite ny som bloggare, men tycker att det känns lite fel.

Lite nyfiken blir jag på dig och vad du jobbar med. Jag vet inte vad en hygienkonsult jobbar med. Vad är dina drivkrafter? Att människor inte ska dö av matförgiftning? Eller att industrin ska tjäna så mycket pengar som möjligt?

Jag är inte intresserad av att köpa dina tjänster (i och för sig vet jag inte ens vad det är för tjänster) men vi kanske skulle träffas face-to-face någon gång?
Kicki

Joakim sa...

Tack, jag träffar dig gärna. Min drivkraft är att få ner antalet matförgiftningar, vilka är 500 000/år vilket innebär enormt lidande. Detta genom att sprida kunskap genom utbildning. Jag är helt oberoende då jag är egen.

Jag träffar dig mycket gärna. Mina kontaktuppgifter finner du här: www.hygienkonsult.se . Jag är i Stockholm emellanåt och du kanske i Göteborg?

Ha De Gott Joakim

PS Håller med om att det är dålig stil med mina länkar därför tog jag bort mitt senase inlägg DS