tisdag 16 december 2008

Ny böndrive hemma hos mig

Jag ska hela tiden ha lite bönor i blöt eller kokandes på spisen så att jag alltid kan slänga in lite extra bönor i våra middagar. Det är nog ett bra sätt att äta lite mindre kött, tänker jag. Man kan dryga ut biffar, göra sallader matigare, slänga dem i såser och grytor eller mixa dem till goda röror att bre på bröd. Det blir mycket godare att blötlägga torkade bönor och koka själv än att köpa färdiga på burk eller tetra. De innehåller också mer näring. Det kräver dock lite tid och planering, därför använder vi inte torra bönor i våra kassar. Jag ska rapportera här på bloggen hur det går för mig med bönorna och ifall det verkligen gör att vi äter mindre kött.

5 kommentarer:

Joakim sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Kicki sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malinka sa...

Jag tror tyvärr att du måste börja moderera dina kommentarer.

Det ser bättre ut än en massa borttagna kommentarer. ;-)

Kicki sa...

Det ser kanske illa ut, men kommentaren var ingen kommentar på inlägget utan ett försök att stjäla trafik från min blogg. Men du har nog rätt. Jag kanske istället bemöter detta och plockar bort länkar till andras bloggar och talar om att jag har gjort det.Tack Malinka för tipset!

Anonym sa...

Ja bönor är bra! Jag brukar mixa ner bönor i famljens favoritburksoppa för att göra den matigare. Mest lättlagade middagen i satn!