måndag 22 december 2008

Snart kan man pusta ut...

Jösses vilken stressig december det har varit! Nu är snart alla julklappar köpta, sillen inlagd, dagis- och skolfröknarnas presenter fixade och alla luciatåg, föräldrafikor och julpyssel avklarade. Hur har jag orkat allt detta? Det är omänskligt, jag tycker faktiskt det. Nästa år tänker jag avstå från vissa grejer. Sätta gränser helt enkelt. Ingen kan anklaga mig för att vara människa. Efter den 22 dec är det bara det roliga kvar. Att se barnen alldeles spralliga inför alla sina paket, att sitta proppmätt i soffan efter ett härligt julbord och att få fira jul med mina föräldrar, alla mina syskon + respekive + barn i år - det ser jag fram emot! Vi blir 15 st och just i år är det ingen som åker till Skåne och firar med mannens/fruns familj. Jippi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att läsa det HÄR tyckte jag var intressant....

Så du bryter alltså mot lagen Kicki.

Kicki sa...

Tydligen, fast utan att veta om det! Jag upplever att jag fått felaktig information av miljöförvaltningen då jag vid två tidigare tillfällen varit i kontakt med dem. Vi har ansökt om registrering, det gjorde vi till och med innan artikeln publicerades.