torsdag 12 mars 2009

Jag vill ha ost utan tillsatser

Jarlsberg, Emmenthaler i röda paket är tillsatsfria, liksom Engelsk cheddar som finns i två varianter, en lagrad och en extralagrad. Änglamark har en mild ost och en lagrad ost utan tillsatser också. Parmesan, fetaost, chèvre, mozzarella och vissa dessertostar brukar också vara ok. Övriga ostsortimentet, dvs nästan alla svenska hårdostar och frukostostar, är dock en smärre katastrof. Det känns verkligen tråkigt och om du är ostproducent därute som börjar göra goda ostar utan tillsatser kommer du att få gratis publicitet i mina veckoblad och på min blogg! Väntar på svar! Jag vill ha Västerbottensost, Port Salut, Grevé, lagrad Herrgård, Västgöta kloster (den starkare med små hål) och kumminost. Kan någon tala om var jag kan få tag i dessa utan tillsatser? Det är helt ok om de bara håller 14 dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kicki:) du som är bra på mat, säg vad jag ska äta

Kicki sa...

Grönsaker och frukt! Resten brukar de flesta klara själva:)