tisdag 31 mars 2009

Vi ska byta dörrkod när som helst

Så skrev en prenumerant till oss idag och vi fick oss ett gott skratt allihopa. Vi måste ju få veta när!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror ni får tänka om lite på Middagsfrid angående service och kundbemötande. Som kund sedan över ett halvår tillbaka känner jag mig väldigt besviken och kommer att avsluta min prenumeration nu. När vår spis gick sönder kunde vi inte avboka er leverans trots att vi var ute över en vecka före (utan fick 2 leveranser som ej gick att använda, den första var dock förståelig eftersom det var så kort varsel)- vi blev dessutom ganska nonchalant bemötta. När ni levererar kyckling som misstänks innehålla glas publicerar du ett inlägg att glas är "relativt ofarligt"- istf att dra tillbaka kycklingen omedelbart och ersätta med något annat, vilket skulle gett känslan av förtroende och service. Och här hånar du en av dina kunder öppet. Folk betalar för er tjänst för att ni ska leverera bra mat och för att det ska vara enkelt och smidigt- tyvärr faller båda iom ert bemötande. Jag skulle råda dig att se över hur ni kommunicerar med era kunder- för det är just där det brister.

Kicki sa...

Hej! Jag tyckte att detta var en rolig anekdot i vardagen, det var absolut inte menat som någon hån. Jag visste inte att vi hade fått portkoden i samma mail och tyckte att det bara var charmigt och ville dela med mig till andra. Jag har inte nämnt några namn, men jag ber absolut om ursäkt! Det var inte min avsikt att såra någon. Vi hade ingen möjlighet att dra tillbaka kycklingen i sista sekund för innevarande vecka. Vi kan heller inte reklamera den för att den faktiskt inte är bevisat defekt. Däremot kommer vi att skicka med andra fläskkotletter till nästa vecka och kalkonfilé veckan efter istället för kyckling. Så vi agerar så fort vi kan! Det är lite av en force majeur-situation just nu. Man har ju hittat glas i andra typer av mat nu också och om alla kastar all mat så kommer det att leda till ett massivt spill.

Apropå att kunna boka av leveranser senare än 11 dagar innan, beror det på att vi i så fall måste betala för er mat. Och det känns inte rimligt. Alla har ju tagit del av villkoren när de blev kunder.

Återigen, jag ber om ursäkt för det här med dörrkoden, jag menade verkligen inget illa! Det var bara en rolig historia för oss internt som förgyller vardagen.
Kicki