måndag 27 oktober 2008

Den här kvinnans plats är vid spisen

Det är här jag trivs bäst, i köket! Jag brinner för mat och matlagning, älskar att handla och göra menyer. Däremot vill jag helst inte lämna och hämta på dagis/skola, så det får Victor göra. Att lämna tre barn, 7, 4 och 2 år gamla, på dagis och skola är för mig som att springa ett marathonlopp. Jag vet inte vad det är som gör det så jobbigt. Alla runtomkring mig verkar greja det galant, men för mig orsakar det bara stress. Victor kan också utan problem ta med sig tre barn till Tom Tits experiment i Södertälje och spendera dagen där. Blotta tanken på en sådan utflykt (2-åringen fortfarande i blöjor) ger mig panikkänslor. Jag älskar mina barn över allt annat och tror att jag blir en bättre mamma om jag får hjälp med vissa vardagsbestyr.

Inga kommentarer: