onsdag 29 oktober 2008

Per Hallerby på besök i provköket


Per Hallerby, som sitter i vår styrelse besökte provköket i tisdags. Han var tidig, så han fick på sig ett förkläde och hjälpte till. Han fick i uppgift att fixa Manchegogratinerad aubergine. Jag var kanske lite hård mot honom för att han skar bort för mycket av auberginen. Jag anser nämligen att allt ska ätas förutom den lilla pricken längst ner och det gröna längst upp. Likadant med tomater, det är bara den lilla pricken där kvisten suttit som skärs bort, resten kan ätas. Men Per gjorde ett bra jobb! Therese och jag tackar för hjälpen, Per! Per är också en nöjd kund till Middagsfrid. Han har lärt sig mycket om matlagning under året, men också lärt oss att skriva bättre recept. Det är t.ex. tack vare honom som vi idag anger hur mycket salt & peppar som behövs istället för att skriva "efter smak" eller "smaka av med salt och peppar".

1 kommentar:

Lighthouse sa...

Kan bara inflika att det är inte bara Per som har blivit bättre i köket :D Då jag har kronisk mag/tarm sjukdom är det mycket granskning av recepten och ändringar (klarar inte av all denna lök, baljväxter osv) och jag har en liten sork hemma som bara älskar pappas nya mat.