fredag 17 oktober 2008

Visst äter jag Middagsfrid! (veckans ledare)

Jag provmatlagar hela tiden nya rätter och testar nya produkter, vilket gör att jag inte kan bli Middagsfridsprenumerant själv. Annars skulle jag absolut bli det, Middagsfrid är mat i min smak! Möjligen är jag lite mer extrem och står hellre i köket en hel dag än 30 minuter.
Jag har ju också en personlig smak, som jag inte låter styra för mycket. Jag är inte så förtjust i potatis, det har inget med GI att göra utan jag har alltid haft svårt för smaken och konsistensen. Däremot förespråkar jag gärna potatisen som bra mat, eftersom den är näringsrik och är ett bra miljöval. Barnen älskar det!
Sen äter jag helst inte pannkakor till middag, men det är så uppskattat av er att det kommer i kassarna med jämna mellanrum. Med grönsaker såklart! Pizzan denna vecka blir en hyfsat nyttig måltid med fullkornsdinkelmjöl.
Jag gillar också udda saker som gojibär, nakenhavre, alger, amaranth, miso och kalonjifrön. Sen grubblar jag på om sådana produkter kan skickas med kassarna eller inte. Ibland är produkterna dyra, så vi måste hitta lösvikt eller småförpackningar. Ibland är tillagningstiden för lång och ibland tror jag att produkterna ska uppfattas som för extrema och udda.
Kicki,
Middagsfrid

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack sånt (gojibär, nakenhavre, alger, amaranth, miso och kalonjifrön) vill vi gärna få i kassarna framöver. Kul att lära sig lite nytt och flera av de produkterna tycker jag mycket om!

Kicki sa...

Kul att du säger det! Idag fick jag ett mail ifrån en kund som var nära att säga upp sig för att vi hade saffran och anis i kassarna. Han tyckte inte att det var barnvänligt. Jag undrar vad han skulle säga om alger?

plyschmyran sa...

Bara ett tips när man ätit pannkakor till middag. Jag är inte helt förtjust i det men med en 3-åring så får man kompromissa. Iallafall, senaste gången vi hade det så åt vi råa grönsaker (morot, vitkål, kålrot, gurka, paprika) med dipp (yoghurt med spiskummin, vitlök, chilipeppar och salt) senare på kvällen framför TV-n. Kändes som att det blev lite bättre balans i näringsintaget den dagen.