fredag 10 oktober 2008

En arbetsdag som VD på Middagsfrid

Kom in på kontoret 8.20, Victor lämnade alla barn. Konstater att vi har datorbrist idag eftersom en tjej som heter Ulrika kommer in på eftermiddagen för att jobba och min bärbara behövs hemifrån. Springer upp till min lägenhet som ligger rakt över gården från kontoret och hämtar datorn. 8.30. Anställningsmöte med en tjej som heter Helena som ska jobba på kundtjänst. 10.00 Möte med revisorn för att gå igenom vårt första bokslut. Revisorn är nöjd och vi visar svarta siffror första året. 12.00 Lunch med Linn som jobbat hos oss i tre dagar. Vi går till ett hak i Söderhallarna. 13.00 Skrev mail till prenumeranterna, strulade till allting eftersom jag skulle skicka specialversioner till olika grupper pga att vi fått tag hjortfärs till några och rådjursfärs till andra, vissa var frysta och andra färska. Besvarar lite mail, lyssnar av telefonsvararen och kollar in programmet för Dagen D som är en mässa/konferens för livsmedelsbranschen i Västerås där jag ska prata nästa vecka, bokade tågresa till Västerås. Påbörjar en anställningsintervju med en kille som Victor egentligen skulle ta men var lite sen till. 15.00. Fredagsfika. Victors tur att baka. Det blev en toscakaka med macademianötter, den fick gott betyg av alla. 15.30 Vår inköpsansvarige Petteri och jag går igenom beställningen för vecka 43. Vi upprepar delvis en meny vi haft men med vissa förändringar. Vi konstaterar att vissa maträtter behöver provlagas på nytt eftersom vi inte får tag i knipplök såhär års och att vi inte längre kan få tag i krossade tomater på 500ml-förpackning. 16.00 Försöker få någorlunda ordning på mina papper. Läser lite mail, tittar lite på vår Facebook-grupp, planerar om ett medarbetarsamtal som jag skulle ha haft under eftermiddagen. 16.50 Kommer iväg i sista sekund för att hämta Lukas på fritis som just idag stänger prick 17.

1 kommentar:

Anna* sa...

Du hinner med mycket under dagarna! Det är spännande att vara VD. Allt gott till dig, Anna*