fredag 10 april 2009

"Hur orkar du?"

Den frågan får jag ganska ofta. En manlig VD får nog inte den frågan så ofta. Ingen ställer den frågan till min man och han jobbar minst lika hårt som jag med Middagsfrid. Hemligheten bakom min energi är att Victor och jag delar allt därhemma lika, Victor kanske till och med gör mer. Han lämnar alla tre barnen till skog/dagis varje dag. När barnen är sjuka turas vi om med att VAB:a. Om de ska till doktorn, tandläkaren eller klippa sig turas vi om med det också. Båda gör matsäckar till barnens utflykter. Victor läser läxor med Lukas. Jag lagar middagar och köper presenter till barnkalas. Båda lägger barn och läser sagor. Jag brukar diska och Victor badar barnen. Vi turas om att betalar räkningar. Vi är liksom ett team. Dessutom har vi en barnflicka som hämtar våra två minsta barn från dagis tre gånger i veckan samt en städerska som kommer en förmiddag per vecka. Annars skulle jag inte orka. Sedan hjälper det att jobba med det som man tycker är roligast, nämligen mat! Jag älskar mitt jobb!

Inga kommentarer: