tisdag 28 april 2009

Satt i panelen på gala för kvinnligt företagande

Kicki_Middagsfrid_Panel_Final_Gala_NyföretagarCentrum
Här sitter jag med Carin Holmquist, Michael Wolf och Sten Nordin.

Kicki_Maria_Corazza_Bildt_Final_Gala_Nyföretagarcentrum
Jag och Maria Corazza Bildt

Kicki_Lydia_Capolicchio_Final_Gala_Nyföretagarcentrum
Jag och Lydia Capolicchio

Galan arrangerades av Stockholms Nyföretagarcentrum med Anna Nedeby Bar-Am i spetsen. Mycket spännande personer var på plats, bl a massor av kvinnor som precis startat företag! Jag var väldigt smickrad över att ha blivit inbjuden att sitta i en paneldiskussion tillsammans med finansborgarråd Sten Nordin från Stockholms stad, professor Carin Holmqvist från Handelshögskolan och VD för Swedbank, Michael Wolf för att diskutera kvinnligt företagande. Lydia Capolicchio var moderator. Maud Olofsson var där också! Att få fler kvinnor att starta eget är en av hennes hjärtefrågor. Hon gav Stockholms nyföretagarcentrum 1 mkr för att satsa på detta och det har verkligen givit resultat. Under 2008 har 1666 företag som startats av kvinnor fått hjälp genom Stockholms nyföretagcentrum.

2 kommentarer:

Angela Monroe sa...

Det var inspirerande att lyssna på dig. Kul att det finns så drivna kvinnor att se upp till!

Kicki sa...

Tack, Angela! Jag var inne och tittade på det du hade skrivit på din egen blogg och noterade vad många läsare du hade där. Imponerande! Internet är verkligen ett viktigt medium för att få ut sitt budskap. Och TV såklart! Jag har aldrig följt Robinson, men jag tycker att det är modigt av dig att ställa upp där.