måndag 18 januari 2010

Vad tycker ni om att få presenter?

Då och då skickar vi med presenter i våra kassar - t. ex. julklappar (bl. a. vecka 50 och 51 förra året) då vi vill visa uppskattning till våra kunder och tackar för att vi har fått förtroendet att levererar middagsmaten. Vi vill dock gärna veta vad ni kunder har tyckt om dessa - vill vill naturligtvis inte skicka med oönskade produkter.

Vi försöker välja produkter som kan kopplas till vår tjänst och som är i linje med våra värderingar, men det är naturligtvis ni kunder som kan bäst svara på huruvida vi har lyckats med detta eller inte. Tyck gärna till om de extra artiklarna (tycker ni vi ska skicka med dessa överhuvudtaget, till exempel?) genom att lämna en kommentar till inlägget.

13 kommentarer:

Murmelina sa...

Det är jättetrevligt att få små presenter. Det är småsaker som gör stor skillnad. Jag älskade teproverna från Friggs som vi fick i en leverans. Kokbocken vi fick till jul har skänkt oss massa smarta tips. Tack så mkt=)

Äppelträdet sa...

Vi har uppskattat varuproverna och också att ni skickade med frukt när det fanns pengar över.

Däremot tycker jag att det är lite onödigt med "prylar". Lisa Förares kokbok från förra julen har jag kollat i en gång och CD-skivan vi fick nu åkte in i ett skåp med plasten på. Jag har funderat lite på vem jag ska ge den till, men inte kommit på någon som vill ha den.

I år tar vi hellre en chokladkaka i julklapp. :)

Anonym sa...

Jag och min sambo fick ingen julklapp eftersom leveransen uteblev:-(

Sjukdjuret sa...

Presenter är ett trevligt inslag så länge de ligger i linje med ert koncept och inte medför en stor miljöpåverkan.

MATeMATik-boken som jag fick som present i en av mina påsar var förvisso väldigt trevlig men jag hade hellre sett varuprover (som åtminstone kan komposteras) än en bok i flerfärgstryck (som liksom alla böcker hamnar i restavfallet eftersom de pga bindningen inte får källsorteras som papper) om den inte faller i smaken.

Karin sa...

Jag uppskattar varuprover men inte alls CD-skivan som vi fick i julklapp. (musik är ju ganska personligt och jag gillade faktiskt inte heller anspelningen på tragedin som artisten gjorde) Bäst av allt det som kom i veckans påse - extra och lite annorlunda frukter!

Jenny sa...

Det är fantastiskt kul med presenter! Jag håller med om att det gärna får vara varuprover. Friggs the var jättegott och jag tror inte att jag hade köpt det i affären om jag inte hade fått smaka det innan av er. Kokboken däremot, tycker jag var rätt trist. Men som sagt: det är alltid kul med presenter.

Annicka sa...

Som nya kunder hos Middagsfrid blev vi förbryllade när det med leveranserna kom cd-skiva, kokbok, disktrasa. Inte något vi hade användning för eller önskade, utan som vi gjorde oss av med, och det känns ju riktigt tokigt utifrån miljöperspektiv t.ex. Kopplingen till tjänsten "middagsplanering och leverans av fräscha råvaror" kändes inte helt klockren. Däremot uppskattas varuprover och ovanlig frukt som vi inte skulle ha smakat annars: fortsätt gärna med det!

Alison sa...

Hade glömt bort Lisa F W: kokbok, den ska jag bläddra i, men den vi fick senast kändes ärligt talat rätt trist och lite präktig. Förklädet uppskattade vi mycket!
Dock är vi sådana som inte behöver fler prylar. Vi har det vi vill ha, helt enkelt.

Däremot är konsumtionsvaror (choklad, frukt, varuprover etc) alltid kul. Gärna lite onyttigt ibland ... I vår första kasse för två år sedan följde det med en chokladkaka från Green & Blacks + en påse naturchips, som alla kunder fick som kompensation för en felleverans veckan innan. Mer sånt! (även om vi just nu gör ett Middagsfrid-uppehåll)

Jonas sa...

Supertrevligt med presenter ibland, det tycker jag inte ni ska lägga ner! Däremot tycker jag också att det är roligare med något ät- eller drickbart. Teproverna från Friggs var mycket uppskattade och goda exempelvis! Överlag vill jag även tacka för hela Middagsfridkonceptet, nu har lusten till matlagning ökat ännu mer än innan. :-)

Kicki sa...

Tack för alla synpunkter! Om jag ska försöka mig på en sammanfattning verkar det som om de flesta föredrar något ät- eller drickbart om vi nu ska skicka presenter. Prylar är svårare. Téerna var egentligen ingen gåva, utan varuprover som vi fått av Friggs. Det är alltså inget som vi behöver kostnadstäckning för. Vi promotar gärna bra varor och vi föredrar om ni dricker té utan artificiella aromer även om det inte direkt påverkar oss.

Malena sa...

Jag tyckte att det är trevligt med presenter. Alltid. Vi är nya i middagsfrid och blev jätteglada över omtanken med det lilla extra. Vi har uppskattat teerna, skivan, boken, disktrasan och frukten. Tack!

Anonym sa...

Vad otacksamma ni är! Presenter är väl alltid välkommet och det som inte passar just er kan kanske bli en trevlig present till någon vän eller syskon. Visa lite tacksamhet istället!

Anette sa...

Jag gillar också presenter! Oavsett vad! Något ät- och drickbart allra mest, men även prylar. Som någon annan skrev, passar det inte mig passar det alltid någon annan! Hittar man ingen att ge bort till kan man alltid skänka till insamlingar eller loppis. Slänga?! Aldrig!

Tack för det lilla extra! Frukten senast var en höjdare och min 4-årige son slevade in fruktsallad tills det inte fick plats mer (3 dagar i rad :o) ).