torsdag 27 augusti 2009

Det sköna i att slippa välja

När jag och min man går på restaurang frågar han alltid serveringspersonalen efter den godaste maträtten. Vad rekommenderar ni från köket? Han får nästan alltid samma svar, att det inte går att säga, att allt är gott eller att det beror på vad man är sugen på. Victor är just då öppen för allt och mest av allt sugen på att slippa välja. Är det inte konstigt att de inte kan/vågar rekommendera något? Någon gång händer det att en servitris eller servitör säger: Det här ska du äta! Du kommer inte att bli besviken! Då strålar Victor och säger att han tar det. Och då blir det gott oavsett vilken rätt det blir.

Jag tror att många av våra prenumeranter uppskattar att slippa välja middagsmat, det är inte bara hemkörningen som är grejen. Vi ställs inför så många val och beslut varje dag och här har man chansen att slippa ifrån det. Vi väljer, du lagar! Vi erbjuder noll flexibilitet/valfrihet eller nåja, man får välja om man vill ha leverans varje vecka eller varannan.

3 kommentarer:

Äppelträdet sa...

Jag önskar att man skulle kunna välja mellan fyra och sex portioner. Jag har redan ångest för hur det skall gå när vårt tredje barn börjar äta lika mycket som de första två.

Kicki sa...

De flesta av våra prenumeranter med lite större familjer tycker att det funkar i alla fall. Eftersom vi skickar ut menyn veckan innan, kan de komplettera lite själva. Man slipper åtminstone tänka ut VAD man ska äta. Men om efterfrågan på större kassar blir tillräckligt stor, kan vi överväga att leverera det också.

Unknown sa...

Det där att slippa välja är ju HELA GREJEN! Otroligt skönt att slippa fastna i köttbullsträsket! Betalar gärna lite extra för att just få variation utan att behöva lägga timtal på matlagning. Den andra stora vitsen är att det blir så mycket roliga grönsaker. Haricots verts med slanggurka hade jag aldrig kommit på själv, men det var en höjdare.