måndag 29 juni 2009

En vanlig måndagkväll hemma hos mig

Gjorde en god middag, delvis bestående av rester. Överbliven färskpotatis skar jag upp i tärningar och stekte i smör tillsammans med överbliven revbensspjäll. Ett paket felköpta gröna bönor från provköket ingick i måltiden tillsammans med 100 g fetaost. Det enda nya på bordet var polentan och de tandoorikryddade kycklingbenen. Medan Victor diskade gjorde jag egen müsli som jag rostade i ugnen. Jag tycker nämligen inte att det finns någon acceptabel müsli på marknaden, nej ingen. Jag har rågflingor, havregryn, kornflingor krossat bovete, linfrö, hackad hel mandel, solrosfrön och pumpafrön i min. Det enda sötningsmedlet är russin och gojibär. Nu står jag och funderar på om jag orkar baka bröd av diverse mjölsorter där datumet går ut. Jag bestämmer mig för att det är för varmt, puh! Snart måste barnen bada. Sen ska vi se Yrrol eftersom flera på jobbet säger att det är världens bästa film.

Inga kommentarer: