fredag 5 juni 2009

Jag längtar efter en middag utan barn

Det känns elakt att säga så när jag själv valt att skaffa barn, men en fredagskväll som denna vore det så mysigt att få ägna lång tid åt att förbereda en riktigt god middag och få äta den bara Victor och jag! Those were the days! Jag skulle nog då köpa lite gravad lax från en manuell fiskdisk till förrätt och göra en riktigt god välkryddad kycklinggryta, en vacker tomatsallad med silverlök och kanske basmatiråris. Lite pepprig ruccola är heller aldrig fel! Och grön sparris! Vi skulle avsluta med någon jordgubbsefterrätt på det, hittade något i Mersmak där man blandar skivad jordgubbar med vitt vin och socker, sedan toppar med en kräm gjord på färskost och vispgrädde, sedan en ytterligare topping med rostad mandelmassa och passionsfruktskärnor. Denna skulle serveras i vackra glas. Nej, nu sitter jag bara och drömmer...

Inga kommentarer: