måndag 29 juni 2009

Ett ok halvfabrikat - Patak's tandooripasta

Patak's tandooripasta innehåller bara acceptabla tillsatser som mjölksyra och ättiksyra, i övrigt bara ok ingredienser! Jag har testat den blandad med yoghurt till lax, vilket var helt ok. Ikväll skedade jag bara upp kryddpastan direkt ur burken och smetade på kycklingben som jag körde i ugnen. Det blev gott. Jag valde den milda pga barnen och den kunde de äta. Jag kan också tänka mig att det skulle bli en god dip till chips och uppskurna grönsaker om man blandade den med gräddfil. Tandooripastan finns bl a på ICA Maxi.

Andra tandooripastor kan vara riktiga tillsatsbomber, varning t ex för Rajah tandoori paste som säljs av Risbergs import. Den innehåller bomullsfröolja som anses vara dåligt för hälsan samt det cancerframkallande färgämnet Allurarött AC också kallad E129.

Inga kommentarer: