tisdag 2 juni 2009

Recept i flödesschemasformat uppskattas

Sedan ett par månader tillbaka skickar vi som ett tillägg med våra recept i diagramform där man får en översiktsbild av vad som ska göras utöver den vanliga löptexten. Det har varit uppskattat hos somliga, däribland de som har t.ex. aspergers syndrom. Förra veckan fick jag nedanstående mail från en prenumerant:

"Hej Kicki!
Vi har nu varit prenumeranter i nästan 2 år och jag får ofta höra när jag berättar om Middagsfrid att jag och vår familj brinner för detta. Vi känner att detta var helt rätt för oss. Vi älskar mat med mkt grönsaker men det är så enkelt att spåra in på den trista återkommande vardagsmaten. Sen 2 år tillbaka är det annorlunda! Sedan en tid tillbaka kör vi varannan vecka, det fungerar bättre för oss. När vi nu handlar själva gör vi medvetna val vad som är bra mat. Fiskpinnar och vakuum lax förkommer inte längre inte heller falsk potatismos eftersom ungarna bara vill ha riktig hemlagad. Tack för att du/ni driver vidare åt rätt håll!
Det jag vill informera om är att när du började göra flödesschema på recepten kom det även andra grupper tillgodo. Grupper som har haft svårt att läsa och laga efter text. Ex. bokstavsbarn, asperger mfl.
Tack för det ni gör! Vardagen blir lättare för oss!
Hälsningar Eva-Lena"

Inga kommentarer: